ons eindproduct

Ja, wij maken ook animaties. Meestal als onderdeel van een veelzijdige vorm.

Een animatie is een populaire vorm waarin heel doelgericht informatie versterkt kan worden. Als animatie volgens ons het geschikte middel is om jouw doel te bereiken, zullen we met je gaan nadenken over animatie.

Maar we zijn ook eerlijk. Een goede animatie maken kost heel veel tijd, terwijl zeker de eenvoudigste vormen van 2D-animatie echt alleen goed werken voor informatieoverdracht. En vaak is dat niet het enige doel. Met andere, gemengde vormen kun je soms veel meer bereiken in veel minder tijd.

Corporate animatie Keolis Nederland

Nee, wij werken soms met acteurs.

Het werken met acteurs heeft voordelen. We plannen draaidag het liefst zo efficiënt mogelijk. Het uitgangspunt daarbij is de locatie een specifieke set of een veelheid aan apparatuur. Acteurs zijn flexibel inzetbaar. Ze zijn gewend om te wachten. Gaan dan niet zeuren en zijn gewend aan een planning die soms ter plekke wordt gewijzigd. Acteurs zijn acteur geworden omdat ze goed in de huid kunnen kruipen van een specifiek personage met een specifieke rol.

Bedenken we een concept waarbij een specifiek personage een specifieke rol heeft? Dan zoeken we een acteur die perfect in die rol past.

Bijvoorbeeld:

Een lastig gesprek in het onderwijs

In andere video's past de uitstraling van eigen personeel het best bij de vorm.

Gastvrij Openbaar Vervoer

De videobrochure is een prachtig product met de meest eenvoudige toegang tot videocontent. De videobrochure bestaat uit een paar technische modules: schermpje, knopjes een schakelaartje, met daar omheen een kartonnen behuizing. De behuizing ontwerpen wij zelf, de plaatsing van de knopjes wordt daar op aangepast. Onze videobrochures komen net als die van alle andere aanbieders zoals Pixio, uit China.

 

Onze plannen, concepten, scripts, die mailtjes en al die telefoontjes om dingen te regelen gedeiën het best op ons kantoor. Onze freelance cameramannen zijn vaak onderweg. Dat wil zeggen, ze filmen voor ons, voor zichzelf of voor wie dan ook. Ieder zijn talent.

het proces

Vanaf de kleinste producties hanteren we een looptijd van een maand. Dit is de minimale tijd die we doorgaans nodig hebben om een (eenvoudig) concept te maken, dit door te nemen met de klant, een script te schrijven, de productie op te tuigen, mensen in te plannen, te draaien, te monteren en op te leveren.

Wij zijn een kleine organisatie, werken snel en ad-hoc. Onze opdrachtgevers hebben veelal een marketing- en communicatieafdeling van wiens besluitvorming wij afhankelijk zijn.

Ja.

Maar liever nog bepalen we eerst de planning van de een productie, zodat we precies weten wat en wie we wanneer nodig hebben. Dan kunnen wij ook garanderen dat we kwaliteit leveren. Als een spoedklus zich aandient, bellen we iedereen die we nodig hebben en kunnen we je binnen enkele uren laten weten of het haalbaar is.

... komt een man bij de bakker:
"Bakker, ik heb hier wat meel en water, kunt u hier een brood van bakken?"

Het bedenken en produceren van videocontent is een creatief en intensief proces. Er komen veel variabelen bij kijken en er komen vaak veel verschillende ideeën boven drijven. Maar welke ideeën bouw je een onderscheidend concept? En hoe kom je tot het gewenste resultaat?

Dat is ons vak. Wij zijn in staat om jouw ideeën om te zetten in een concept, in een werkbaar scenario en uiteindelijk in een video die zijn doel bereikt. Als jij zelf al een scriot hebt geschreven, kan dit ons helpen om te begrijpen welke kant je op wil. We zetten graag onze scenarist aan het werk om er een echt werkbaar script van te maken.

Wat kost een auto?

Ook dat is moeilijk te zeggen. Als je enigszins al weet wat je wilt, kunnen we daar een globale prijs aanhangen. Maar veel liever gaan we met jou in gesprek en bepalen we wat precies de wensen zijn. Dan kunnen wij precies vertellen wat het kost.

Ons uurtarief is 75 euro.

 

toys for boys

Onze cameramannen houden van mooie spullen. En met mooie spullen kun je makkelijker mooie plaatjes maken. Per productie kijken we welke camera er het meest geschikt is voor die klus. We draaien met Red, Arri Amira, Sony FS*, Panasonic GH5 en als het echt niet anders kan met een spiegelreflex. Daarnaast hebben we een arsenaal aan GoPro materiaal in de kast liggen voor de onderwater, in de modder, op een racebaan ...

Jazeker!

Het is een leuke techniek met ongekende mogelijkheden. Maar we zetten het alleen in als het een meerwaarde heeft. In een 360-graden video bepaalt de kijker zelf waar hij naar kijkt. Dat maakt dat je als filmmaker hier veel minder een verhaal in kunt leggen of sturing aan kunt geven. We zien het als een leuke gimmick die soms heel handig kan zijn.

De techniek voor een 360-graden video komt steeds beter beschikbaar. Wij werken met Fusion, een kleine, oerdegelijke 5k camera.

Bijvoorbeeld voor dit project:

360 graden kunstgras

Een drone? Ja, kan.

Drones worden gemeengoed en steeds vaker ingezet om op een makkelijke manier een topshot te krijgen. Of een wijds plaatje van de omgeving. Beelden vanuit een hoog standpunt dragen bij aan een verrassend establishment en geven jou als kijker veel overzicht. Past dit in de doelstelling van de video? Leuk, doen we.

Zo niet, dan bedenken we gewoon wat anders.

Het Winschoterdiep van bovenaf

op kantoor

Nee, bier is niet zo goed voor een mens.

Maar wel erg lekker. Onze concepten komen niet zelden totstand onder het genot van een tripel of pint gerstenat.

 

De substantie koffie vormt een wezenlijk onderdeel van de dagelijkse bedrijfsvoering. Het spreekwoordelijke zwarte goud heeft onze breinen - zeker bij een vroege driaadag - al meermaals goed getimed op scherp gezet.

Maar om nu een kwantitatieve waardering aan het aantal pakken koffie te geven ...

koffie drinken bij imBeeld

In hoofdzaak zijn er twee factoren die een rol spelen bij het aannemen van stagiairs.

  1. Wij willen jou voldoende zinvolle werkzaamheden en begeleiding kunnen bieden. Daar moeten we tijd voor hebben. We zijn heel eerlijk: wij geen tijd om jou te begeleiden, dan kun je beter verder zoeken.
  2. Jij moet bijzonder gemotiveerd zijn en precies weten wat je wilt leren. Je belt eerst om te peilen of we plek hebben en bent daarna in staat om een keurige mail in foutloos Nederlands te sturen. Jouw portfolio is daarbij interessant, daaraan kunnen we zien hoe goed je al bent.